22 Mart 2013 Cuma

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİCİSİNİN İŞ ANALİZ FORMU


İŞ ANALİZİ

İŞ ÜNVANI                             : İnsan Kaynakları Müdürü
Bağlı Olduğu Birim               : Genel Müdürlük                  
Bağlı Birimler                        : İnsan Kaynakları ve Eğitim Şefi                   
  Personel Şefi                                    
  İdari ve Sosyal Hizmetler Amiri

İŞ TANIMI
İşin Özeti: Şirket Kalite Politikası doğrultusunda ve ilgili talimatlara uygun olarak çalıştığı firmanın insan kaynakları fonksiyonlarını (işe alma, eğitim ve geliştirme, performans değerlendirme, kariyer planlama, ücret yönetimi, çalışan memnuniyetini arttırma, İş Kanunu ve SSK Mevzuatı uygulamaları ) planlamak, gerçekleştirilmesini sağlamak, geliştirmek ve raporlamaktan sorumludur.
Görev ve Sorumlulukları
1.      İnsan kaynakları faaliyetlerini hedeflere yönelik planlamak, sistemi etkileyebilecek parametreleri belirlemek, değerlendirmek ve raporlamak.          
2.      Organizasyonun geliştirilmesi için eğitim programları hazırlamak, eğitimlerin gerçekleştirilmesini sağlamak, etkinliğini değerlendirmek ve raporlamak.       
3.      Performans değerlendirme sisteminin etkin ve sürekli gelişime yönelik çalışmasını sağlamak, değerlendirme sonuçlarına göre gelişim programlarını hazırlamak ve raporlamak.
4.      İşveren ile çalışan arasındaki ilişkilerin devamlılığı ve etkinliğini sağlamak, iş tatmini konusunda gözlem ve araştırmalar yapmak, memnuniyetin ve memnuniyetsizliğin nedenleri ve çözüm önerileri konusunda rapor hazırlamak ve sunmak.
5.      Çalışanların sürekli gelişimlerini sağlamak, firma kültürünü geliştirmek için yeni projeler hazırlamak, uygulanmasını ve sonuçlanmasını sağlamak.
6.      4857 Sayılı İş kanunu ve 506 sayılı SSK Mevzuatı ile ilgili uygulamaları ve değişiklikleri güncel olarak takip etmek ve raporlamak.
7.      Yönetimin Gözden Geçirme Toplantılarına temel teşkil edecek analiz ve raporları hazırlamak, kaynak ihtiyaçlarını belirlemek.
8.      ISO-9001:2000 Kalite Yönetim sistemi dokümantasyonundakii sorumlulukları yerine getirmek ve kendisine bağlı çalışanların da sisteme uygun hareket etmesini sağlamak.
9.      İç denetim faaliyetlerinde denetçi olarak görev almak.
10.  Toplam Kalite Yönetimi çalışmalarının yaygınlaştırılmasını sağlamak, sürekli iyileştirme ve geliştirme proje etkinliklerinde görev almak.
11.  GMP kurallarına uymak ve kendisine bağlı çalışanların da bu sisteme uygun çalışmasını sağlamak.
12.  Kendisine bağlı çalışanların eğitim ihtiyaçlarını belirlemek, kişisel geişimlerine katkıda bulunmak.
13.  İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Kurulunda ve Disiplin Kurulunda görev almak.
14.  Çalıştığı kurumun iç  yönetmelik kurallarına uygun hareket etmek, kendisine bağlı çalışanların da bu yönetmeliğe uygun hareket etmelerini sağlamak.
Yetkileri:
1.      Müdürlüğün tüm görevlerinin yürütülmesinde, koordinasyonu sağlamak, personeli denetlemek, çalışmalarda eşgüdümü sağlamak,
2.      Personeli arasında çalışma düzeninin sağlanması için görev bölümü yapmak
3.      İşyerinde davranışa ilişkin ilkeleri tespit etmek disiplini sağlayıcı önlemler almak
4.      Geçici olarak görevinden ayrılması halinde yerine vekalet edecek kişiyi belirlemek ve amirine teklif etmek
5.      Her yıl bütçe taslağını hazırlayıp Başkanlık Makamına sunmak ve ilgili mevzuat ve belirlenen esaslar çerçevesinde müdürlüğünün bütçesini kullanmak
6.      Uyarma ve kınama cezası vermek
7.      Personel alım ilkelerini saptamak
8.      Personele izin vermek
9.      Müdürlükler ve birimler arası yazışmalar yapmak
10.  Uyuşmazlık ve anlaşmazlıkları çözümlemek
Çalışma Şartları: Çalışma ofis içerisinde gerçekleşiyor.
İş İlişkileri:  Şirket içi tüm birimler. Şirket dışı ise İŞKUR

İŞ GEREKLERİ
Eğitim                         : Üniversitelerin İİBF veya İşletme fakültelerinden mezun olmak
Tecrübe                      : 5 yıllık mesleki deeyime sahip olmak
Bilgisayar                   : Ofis programları
Yabancı Dil                 : İngilizce


YETKİNLİKLER
Yönetsel
1.      Planlama
2.      Organizasyon
3.      Koordinasyon
4.      Takip ve Denetleme
5.      Liderlik
6.      Astlarını Geliştirme
7.      Yetki devri
8.      Karar Verme
9.      Zaman ve Toplantı Yönetimi
Kurumsal
1.      Kurumsal Duyarlılık
2.      Esneklik
3.      Problem Çözme
4.      İletişim
5.      Kişisel Bütünlük
6.      Strese Dayanıklılık
7.      Öğrenme
Fonksiyonel
1.      Analitik Düşünme
2.      Kavramsal Düşünme
3.      İnsiyatif Kullanma








KAYNAKÇA



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder